hast

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

I´m back!

Av vi i stallet - 17 oktober 2009 15:38

Som ni kanske läste i förra inlägget så fick jag följa med hem idag. Jag fick visa upp vad jag har lärt mig under de sex veckor som Ida L har tränat mig, i både tölt, skritt och lite trav. Därefter fick matte sitta upp och känna hur jag går nu och tillsammans ska vi väl fixa detta. Men vi ska ta alla chanser att träna för Malin I och Karin G och Sara G så nu är vi i gång! Vi ska också ha skitkul ute i skogen, klättra, galoppera, race-a så nu hänger vi gärna med alla glada ut som vill ha sällskap med oss!

Det var jättetrevligt att komma hem! Vi träffades nästan hela killgänget och hälsade på varandra, sedan lekte Friedsaell och jag en lång stund. Till slut upptäckte jag en ny bekantskap i hagen så vi har pratat mycket med varandra, Gylfi och jag. Nu är vi åtta i killhagen. Kul, kul, kul!!!

....men vad händer nu ... bort med dig syrran! Suck... ja hej då....! Orri

Hej alla undersåtar!

Jag har varit jätteduktig idag. Min tjocka vita mor togs ur hagen och vräkte i sig massor med mat medan jag stod kvar i hagen och bara var! Först sökte Skorpa skydd hos mig men sedan kom Hetta och ställde sig hos mig för det blåste ju snålkallt idag.

Prinsessan Ástrid

    

 
 
åsa

åsa

17 oktober 2009 16:43

Vilken fin färg Astrid fått. Kommer hon att bli mörk fux eller tror du hon kommer skimmla? Orri ser oxå jätte fin ut. Roligt att han är hemma igen.

http://tyr.bloggagratis.se

 
Kikki

Kikki

17 oktober 2009 19:01

Ástrid ser ut att bli svettfux, men kanske ljusare under sommaren. Hon har ännu inga skimmeltecken, både Orri och Atli visade skimmelanlag redan vid födseln.

http://hast

 
Ingen bild

Marie Löw

18 oktober 2009 20:46

Håller med Åsa, jättefin Ástrid är! Härlig färg och, som sagt tidigare, mycket fin bläs. Och din andra stjärna på bilden är också så himla fin! Guldsto, den stora vita! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vi i stallet - 24 juni 2012 22:01

Det bloggas alldeles för dåligt här så för tredje inlägget på raken tar jag tag i saken. Ser fram emot uppdateringar från övriga :) Som bekant så är det vissa händelser här i livet som bör förevigas - bröllop, dop, födelsedagar och såklart, barb...

Av vi i stallet - 12 mars 2012 21:52

I vanlig ordning är man inte så snabb på att blogga som man kanske önskar... För ett antal veckor sedan tog jag med min mamma ut till stallet (kvinnan som vägrar sätta sig på en häst med motiveringen "det finns ingen broms") för att klappa häst, prom...

Av vi i stallet - 22 februari 2012 22:40


    Kanske inte helt fel ute ändå? :P   //Hanna

Av vi i stallet - 2 december 2011 22:28

En helt vanlig dag för ca 5 veckor sedan. Karin och jag rider hästar på löpande band och ska ta en tur ut tillsammans då stoet jag ska rida, Vending, ska ridas utomhus för första gången. När jag gör iordning henne reagerar jag på att hon är lite extr...

Av vi i stallet - 29 november 2011 11:15

7.30 ringer klockan och först den upp kokar gröt. Promenadtid till jobbet: ca 3 min. Arbetsdagen börjar kl 8 med morgonfodring och medan hästarna äter tar vi morgonkaffe och planerar dagens träning. På tavlan nedan skriver vi vem av Elvar, Karin, Ásd...

Ovido - Quiz & Flashcards